onsdag 22 juni 2011

Healthy caring fascist

Sakta men säkert klättrar man upp för karriärstegen.
Idag blev jag ombedd att åta mig ansvaret som friskvårdsombud.
Detta innebär helt nya arbetsuppgifter, bland annat ska jag ansvara för att byta ut den lilla friskvårdslappen på anslagstavlan en gång i månaden.
Ett viktigt och ärofyllt uppdrag med andra ord.
Men paragrafryttare som man är nöjde jag mig inte med detta.
Jag insåg att denna nya titel per automatik borde innebära någon form av maktutövning.
Tyvärr inte.
Jag skall endast inspirera och motivera mina kollegor till friskvård.
Löjligt!
Är det mig som friskvårdsombud de vill ha, kommer de få the healthy caring fascist på köpet!

Healthy (frisk) Caring (vårdande) fascist

Jag är medveten om att grammatiken inte är helt korrekt här, men det skiter jag i.
Jag är friskvårdsombud för helvete!
Och en vacker dag kommer den titeln att innebära någon form av auktoritet, det är jag helt säker på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar