fredag 29 april 2011

Om utomjordingarna ser oss


Mördardag på jobbet.
Men det gör ingenting för det är fredag.
ALLT känns lättare på en fredag.

Har bara sovit dryga fyra timmar, men vad gör väl det? Det är ju fredag.
Fick inte gjort hälften av vad jag räknat med, men vad gör väl det? Det är ju fredag.
Tappade mobilen i marken och repade skärmen, men vad gör väl det? Det var ju inte min mobiltelefon! :)

Åkte in till staaan (Skellefteå.... man säger så här) och hade med mig stora "2do-listan".
Bor man 8 mil bort är en sådan viktig.
Hämtade ut mina nya brillor!
Inte för att man är "märkes-bög".. men ja... det är Prada.



Tänkte lägga ut en bild där glasögonen sitter på själva huvudet, men jag ser för tääskig ut så jag hoppar.
Klippte även luggen.
Ibland står man inför små vägskäl i livet som för de flesta inte utgör ett problem.
Frågan: Lugg eller inte lugg, är däremot ett beslut som tagit mig dryga tre månader att fatta.
Lite olika detdär.

I morgon är det Valborgsmässoafton.
Hjärntvättad av alla dessa fåniga ritualer som en helgdag innebär, frågar jag därför alla kring fikabordet var närmsta majbrasa kommer finnas i morgon.
Varför då?
Har jag tänkt att gå dit?
- NEJ!

Vad är så speciellt med en helt vanlig jävla brasa? Annat än att den är i jätteformat?
Eld gör man upp av två anledningar:

1. Värme
2. Grilla korv

Majbrasan alstrar förvisso värme. Faktum är att det är så satans varmt att man ändå inte kan beskåda  den från ett vettigt avstånd.
Detta utesluter alltså per automatik anledning nummer två. Förutsatt att du inte har en 35 meter lång grillpinne.

Varje gång jag försöker placera en ritual eller ett beteende på "idiot-skalan" så brukar jag tänka:
Om utomjordingar bevakar oss från yttre rymden... hur skulle de uppfatta det som pågår just nu?

Och ja, bilden av hur en drös med människor står samlade kring en jättestor brasa och ba glor, behöver jag väl knappast måla upp för er?

Undra just hur de väljer att sammanfatta observationerna i sitt meddelande till moderskeppet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar