onsdag 4 maj 2011

Det går inte att vara romantisk och äta burritos samtidigt


Bara att konstatera: Jag är förkyld!
Tror också att jag fått den manliga varianten, för jag känner ett starkt behov av att beklaga mig.
Skulle helst av allt vilja krypa ihop till en liten, snorig boll å ba va ifred!!
Förutom när jag är hungrig, törstig, frusen eller bara allmänt lat.
Då vill jag ha uppassning!

Trots denna misär klev jag minsann upp i ottan och åkte på konferens i Lycksele. 
Höll på att köra av vägen två gånger.
När jag blir förkyld försvinner nämligen min förmåga att göra mer än en sak samtidigt.
Kan alltså INTE sätta på sätesvärmaren och ratta samtidigt.
Eller titta till höger utan att bilen följer med.

Dagen var drygt 6 timmar för lång.
Men på plus sidan kan nämnas att jag trots allt blev både inspirerad och fascinerad. 
... och mätt! 

Fick också testa min kreativa förmåga.
Eftermiddagen ägnades åt projektidé verkstad där vi, indelade i grupper, tillsammans fick i uppdrag att kläcka nya idéer till framtida projekt utifrån vissa teman.
I vår grupp utgick vi ifrån ledorden; regional samverkan, demografiska utmaningar, mat och musik.
Än så länge lovande.

De kreativa tankarna sprudlade åt alla håll.
Någon nämnde matlagning och musik i symbios, fast ändå tvärtom.
Jag spann vidare på förslaget och kom fram till romantisk bakgrundsmusik och burritos.

- "Det går inte att vara romantisk och äta burritos... samtidigt!"

Trots detta hamnade vi (och med vi menar jag förstås ett annat geni) i att ett möjligt kreativt projekt vore en musik och matcirkus.

Tror inte att jag var den enda med lågt blodsocker klockan 15.34

Nåja.

Tänkte även ge en kort sammanfattning av Valborgsfirandet á la inland:

Grillning och....

Hittade också en bild på mig själv med nya glasögonen (för alla er som legat vakna av nyfikenhet)

TADAAAA!!!!

Vilket jävla snille!!

Jag... tagen på bar gärning med att överdosera Lypsyl. 
Men jag har inget problem.
Jag kan sluta när jag vill.
Heders!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar