tisdag 23 november 2010

Gesällvisan


Efter jobbet idag gjorde jag något jag inte gjort på över en månad....
GISSA!

För den som trots bilden ändå inte hajjar så har jag alltså handlat mat.

Planen är att jag så småningom ska göra något av den också.
Inte så genomtänkta matvaror kanske...
Jag menar, vad kan jag nånsin koka ihop av det här?

Tvärtemot vad man kanske skulle kunna tro så blir man INTE per automatik duktig i köket när man gifter sig med en kock.
TVÄRTOM! 
Eftersom han oftast (läs:alltid) står för den kulinariska biten är mina egna färdigheter inom det området som bortblåsta.
Inte för att jag egentligen var särskilt duktig innan heller....
Vi träffades medan jag fortfarande var fattig student och levde på klassisk studentmat....
Min paradrätt var snabbmakaroner med köttbullar, brunsås och svartpeppar.

Ändå bättre än aprikoskräm som har varit min frukost, lunch och middag de senaste veckorna.
I övrigt: 
Såg blossa-reklamen på TV för en stund sen. Första för säsongen!
Är det bara jag,  eller är inte det startskottet?
Nu är det snart okej att äta lussekatter och sånt....
SNART sa jag....så släpp pepparkakan!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar