måndag 22 november 2010

Börja om från början, börja om på nytt...


04.45 ringde väckarklockan.
Måste seriöst byta ringsignal för den börjar helt klart att gå mig på nerverna.
05.30 lämnade jag parkeringen.
Snyggt jobbat om jag får säga det själv!
Blinkade, sen var jag i Åmsele.
Därefter börjar berg och dalbanan.

Var på jobbet redan halv åtta.
Bravo!
Måste jag nämna att jag var kissnödig när jag kom fram?
Var ändå instämplad 07.32.
Har verkligen fått in rutinen för det där.

Kunde sluta redan 16.20 och hade planerat en tur till Knut'n.
Hittade skylt men ingen butik.
Körde ett varv till.
Gav upp.

Började plocka upp ur flyttkartongen jag tagit med mig från Umeå.
Gardiner och en duk i en enda stor tygboll.
Inget strykjärn!
Nåväl..... de skrynkliga köksgardinerna passar riktigt bra med det tuggade köksbordet.
Naggat och nött i symbios.
Oj... nu ser jag förresten att vardagsrumssoffan har en lång brun rand på ena sittdynan.
Vill inte veta vad det är.
Ska vända på den.

Hur som helst....
Förutom att packa upp allt småkrafs som gör ett hem, tog jag först tag i det jag ansåg vara mest akut:

Verkligen inte OK!!

Sådärja......
Nu när min tillfälliga sambo Görel flyttat ut har jag heeeela lägenheten för mig själv.
Fram tills idag har jag legat i en liten liten säng mitt i ett jätte jätterum.
Tänkte ändra på det och flytta in i det mindre sovrummet istället.
Känns mer logiskt.
Problemet var bara att den lilla lilla sängen trots allt var större än dörröppningen.
Bände och vred.
Lyfte och slet.
Lyckades tillslut få loss sängbottnen ur dess gängor och kunde styra ut den i vardagsrummet.
Svetten lackade.
Släppte den på foten.
Blev först arg men sen upptäckte jag att madrassen landat mitt emellan TVn och soffan.
Ganska praktiskt när jag tänker efter....
Vill jag ligga och se på TV kan jag se bilden utan att behöva kisa med ögonen.... så mycket.
Vill jag sitta i soffan behöver jag bara lyfta på rumpan ett par centimeter en aning.

En latmasks paradis!!!!

Men bara ett par dagar... sen kommer Rickard och då måste jag åtminstone ge sken av att jag har ordning på mitt liv här uppe.

Men jag har åtminstone inhandlat ett par detaljer som i slutändan ska sätta tonen för hur detta hem ska se ut i framtiden.

Bara så att det inte blir några missförstånd....


Nu förflyttar jag mig ca 12 cm nedåt och kryper till kojs.

Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar