fredag 20 augusti 2010

Nedräkningen har börjat...

För sex veckor sen på söndag var det den 11e juli och mammas födelsedag. Dagen inleddes därför med tjej-brunch på Plaza följt av en tur till Vännäsdagarna. Det var värmebölja så en mysig fikapaus i skuggan på Maria och Antons gård var mycket välkommet. Tre timmar senare hade vi fått nog. Utbudet var detsamma som för 18 år sen och "the romper stompers" eller "burnin heels" (eller vad de nu heter) hade inte avancerat sin rutin märkbart från tidigare år. 

Det blev middag på balkongen av dagens enda marknadsfynd: kött och bröd.

Jag minns detta eftersom det lika gärna kunde varit igår. Sex veckor går fort.......
Därför får jag ett lätt tryck över bröstet när jag inser vi på söndag om exakt sex veckor sitter på en Boeing 747 på väg mot Miami.

Men efter otaliga veckor av total förnekelse har jag äntligen fått upp ångan igen och börjat ta tag i bröllopsbestyren.


Jag har:

  • Köpt klänning till bröllopsafton (befintlig brudklänning ej festvänlig i 30 graders värme)
  • Köpt skor (som jag förvisso inte kommer att använda... över huvudtaget)
  • Köpt tiara och örhängen (möjligtvis i onödan... igen..)
  • Blivit prov- mejkad och inhandlat smink därefter (ska man vara fin får plånboken lida pin!)
  • Valt dessert till bröllopsfesten (expertpanelen var enig och MIN vann!)
Aningen prålig för min smak... knappt märkbar enligt Madde
Svenskproducerat är väl bra ur miljösynpunkt..... eller?
Solarium ett måste!!
Gör sig bättre på kroppen än på sängen... ser jag nu.

Men än finns mycket kvar att göra, så efter påtryckningar från våra partymasters har vi nu bokat in ett bröllopsmöte ikväll. Efter det hoppas jag att en gedigen 2do lista kommer att vara utformad.
Har märkt att min förkärlek för just listor har börjat gnugga av sig på Rickard som var och varannan kväll ligger med det lilla blocket och pennan för att strukturera upp veckans göromål.

Visste att denna förkärlek, eller "listomani" som jag kallar den, var genetisk eftersom både jag och Matilda lider av den, men att den var smittsam??! I LIKE IT!

2 kommentarer: