lördag 8 maj 2010

Varför gifta sig?


Nu har jag varit stygg!

För det fösta har jag "råkat" kasta en utav Rickards gamla T-shirtar, men till mitt försvar kan jag säga att det var av ren och skär barmhärtighet. T-shirten förtjänade att begravas efter lång och trogen tjänst.


För det andra har jag inte skrivit en rad på över en vecka! Skulle kunna hävda att jag har varit alldeles för upptagen, men det vore en lögn. Lika bra att lägga korten på bordet och erkänna min lathet!


Men jag har faktiskt fått en del uträttat under den gångna veckan också. Bland annat har Rickard börjat se sig om efter bröllopskläder på allvar och avverkat ALLA butiker som står att finna i Umeå stad. Men detta är en större bedrift från min sida eftersom det krävs TÅLAMOD, något jag inte har gott om.


Inget av mina förslag stämde överens med hans "vision" och på den punkten är han inte villig att kompromissa. Så när vi var nära att ge upp undrade Eve om vi hade letat på någon av bröllopsbutikerna....... ??

Tystnad........ syrsor spelar i bakgrunden

Väl där lät man meddela att de numera endast har tidsbokning, men butiksbiträdet, som för övrigt hade sin första dag på jobbet, blev ivrig och började genast nåla in Rickard i en vit väst med rosmönster.Vart det hela bär hän är svårt att säga i nuläget.........
Det enda jag kan avslöja är att shoppingrundan slutade i vanlig ordning; det vill säga att Rickard kommer hem tomhänt och förvirrad och jag med MINST en påse i handen trots att jag bara skulle följa med som smakråd
Fast den här gången var det befogat. Hittade en prydnad till håret som kan fungera som nödlösning om MIN vision om den perfekta bröllopsfrisyren går i stöpet..........


Det är lördag kväll och i stället för att försöka få discjockeyn på Allstar att byta låt genom att klättra på mixerbordet, sitter jag uppkrupen i soffan iförd en fullkomligt frånstötande Hajen t-shirt och tjocksockor. Bredvid mig halvligger min blivande man som en fågelholk med öppen mun och ena handen i chipsskålen. Dagens dansträning tog på krafterna så till den milda grad att han nu är helt uttömd på energi. Och jag låtsas förstås vara besviken över att tvingas slumra framför en gammal 80-tals rulle, bara för att dölja att jag är minst lika knäckt efter den lilla ansträngning som danslektionen innebar.
Så varför ställa till med bröllop när vi redan lever som om vi varit gifta i 130 år? 

Nä, klockan har passerat elva så det är väl dags för mig att stoppa lösgommen i ett glas vatten, trä på stödstrumpan och justera mameluckerna. 
Godnatt ungdomar!!

1 kommentar:

  1. Din klänning var skitsnygg! Du kommer att bli så vacker!

    SvaraRadera