tisdag 18 maj 2010

Lat eller hopplös?



Fortfarande så in i helvete varmt ute.......
En naturlig fråga i detta läge vore; var kommer den ifrån? Men det vet jag redan... från Ryssland! Varför kallar man den annars för just "ryssvärmen"? Vi tackar för den och vodka, men det är också allt....

Lunchade med Rebecca på Piazza som bjöd på lite välkommen svalka, men då började jag givetvis att frysa istället. Tror att mitt kroppsliga värmereglage är ur balans.
Kan också bocka av "mjukglass på torget" från min "att-göra-lista". Dessvärre smakade den inget vidare och hann bara äta upp halva innan den smälte till en sörja, så jag är tveksam till att det räknas.
Passade också på att fotografera Rebeccas gravida lekamen, måste ju dokumentera hennes sista barnfria dagar nu innan hon spricker (ursäkta ordvalet..... hoppas verkligen att ditt allra heligaste inte blir ett lapptäcke!)




Så när vi gick där, mitt i folkvimlet, kunde jag notera något som för mig är fullkomligt obegripligt;
- Hur orkar alla vara så förbannat piffiga??
Klädvalen är helt genomtänkta, det ser man tydligt eftersom allt matchar in i minsta detalj. Håret är stylat och sminket ligger perfekt. Inga svarta ringar under ögonen ens!
Själv går man med t-shirten fastklibbad under armarna och bryr sig inte om någon ser när man febrilt börjar slita i bh:n som skär in i ryggvalken. DET ÄR VARMT!!!!

Fast det är nog som Mariah Carey säger; "det finns inga fula kvinnor.... bara lata". Och i så fall är jag lat, mycket lat.

Efter jobbet föste jag undan hunden och la mig framför bordsfläkten på golvet, uttorkad.

Måste bara få visa en liten förtidig bröllopspresent som vi fick av mamma igår. Det är en fyll-i-bok om oss och vårt liv före och efter bröllopet, riktig rolig! Bland annat skulle man kryssa för vad man föll för hos sin partner och olika alternativ fanns listade. Kunde inte låta bli att snegla på Rickards svar.... Brösten var det tydligen inte! Istället hade han kryssat för "mitt knivskarpa intellekt". FÖRNÄRMAD! Nu blir det silikoninplantat, va så säker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar