tisdag 13 april 2010

uppoffringar



Jag och Rickard har varit sambos i snart 6,5 år och trots smutsiga kalsonger på golvet, chipssmulor i soffan och en och annan fartrand i toaletten har vi ändå lyckats finna en fungerande symbios. Hemligheten? --> Uppoffring och anpassning!

Som när jag först flyttade in hos honom och han prompt ville ha en motorhuv på väggen i vardagsrummet- anpassning!

Eller som när vi sedan beslöt oss för att skaffa en gemensam lägenhet och jag körde 90 procent av hans ungkarlsprylar till återvinningen- uppoffring!

Jag har även varit tvungen att anpassa mig till en helt ny teknisk verklighet där något som brukade vara enkelt, såsom att sätta på TV-apparaten, nu kan liknas vid atomklyvning.
Han å sin sida har fått acceptera, förutom alla mina konstiga små egenheter, det faktum att mina toalettartiklar kräver dubbelt så många hyllplan i badrumsskåpet som hans.

Nu är det återigen dags för lite anpassning!

Efter att ha pratat med Maria igår såddes ett litet frö i mitt huvud som legat och grott under natten. Hon ska nämligen få en walk-in closet! Hon behöver inte längre göra sig av med ett eventuellt överskott av kläder, skor och väskor utan kan förvara sina dyrgripar på det sätt som de förtjänar! Var sak får sin plats och behöver inte ligga i en skrynklig hög i soffan. OVÄRDIGT!

Dessvärre bor man på dryga 60 kvm utan möjlighet att slå in väggar och dylikt, MEN vi har däremot en liten skrubb som för närvarande fungerar som datarum/förvaringsutrymme/gömställe för skräp som ändå kan "va bra att ha", som rent tekniskt skulle kunna förvandlas till en större garderob till moi!
Detta skulle dock innebära att den stationära datorn med 32" skärm inte längre får plats, men det är ju därför vi har "blocket.se".
Ska ta upp detta med Rickard när han kommer hem. Han lär nog bli överförtjust!


1 kommentar:

  1. Hahha!!! Ska bli spännande att höra fortsättningen på denna uppoffring. Men å andra sidan bor du ju med världens snällaste så det är bara att ta fram dina puppyögon! Lycka till!

    SvaraRadera