tisdag 13 april 2010

Dressfitting


I kväll var det så dags....
Klänningen skulle på för allra första gången och jag minns med fasa mitt löfte;
- "vad det än är i paketet kommer jag ha det på mig på min bröllopsdag...." Om den så skulle vara tio storlekar för stor eller tvärtom- så pass liten att enda sättet att komma i den vore en smärre organdonation.


Men jag kommer varken behöva transplantera något revben eller flytta mjälten längre ner för klänningen satt som gjuten!


Det hela hade kanske slutat annorlunda om inte mina kära systrar ställt upp och hjälpt mig genom denna prövning.
Med sina flinka fingrar lyckades Evelina pressa mig igenom kreationen utan att spräcka den i sömmarna medan Matilda servade mig med vin á la "dressfitting".
Hon är även hjärnan bakom den fullkomligt geniala lösningen på hur man lättast undviker att sminket följer med under povningen.... men det kommer INTE under några som helst omständigheter att publiceras!!!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Ah ser fint ut det dära!

    SvaraRadera
  2. Säkert att du inte vill dela med dig av min lösning?? ;) Du är gudomlig i klänningen!!

    SvaraRadera