lördag 17 april 2010

Åt helvete med....


Loggade just in på Fed Ex hemsida för att spåra Rickards vigselring. Senast befann den sig på Stockholm Arlanda med beräknad ankomst i Umeå på måndag. Men med tanke på den inställda flygtrafiken de senaste dagarna hade jag knappast räknat med att leveransen skulle ske TIDIGARE än beräknat. Det händer bara inte! Men enligt hemsidan så har de varit här igår 13.48 men att kunden (jag) inte var hemma.

Det är ju en ren och skär lögn! Jag var VISST hemma! Men så kommer jag på att det faktiskt var någon som ringde på dörren ett flertal gånger vid den tidpunkten och att jag först hade för avsikt att öppna men sen tänkte... "vem fan kommer förbi den här tiden på dagen?" och kom fram till följande alternativ:

  • Jehovas 
  • Majblomsförsäljare
  • Radiotjänst
Avskum med andra ord!

Fed Ex tyckte säkert att deras expressleverans var ett prov på god service och klappade sig själv på axeln. En liten notis i brevlådan hade väl inte varit för mycket begärt!? Då hade jag ju givetvis öppnat dörren! Faktum är att de är de ENDA jag hade öppnat dörren för i det läget med tanke på att jag just smetat in ansiktet i en stinkande lermask. 
Nä, Fed Ex kan dra åt helvete vad mig anbelangar!

Fler saker som kan dra åt helvete är:

  • Mobilsmycken                                                
  • Mandelkubb
  • TV-shop
  • Alla badrumsartiklar med sugkopp

5 kommentarer:

  1. Satan vad du har grejs på posten! Tycker dock ofta att de säger att de varit förbi, men icket! Håller med om att vi borde ses. Snart. Jag behöver dig!

    SvaraRadera
  2. Vet du vad som mer borde dra åt helvete? Stryktvätt!

    SvaraRadera
  3. Och kläder som inte blir större med mig

    SvaraRadera
  4. Hmm.. när ska vi ses. Ska till stan i helgen med har späckat schema!Hur arbetar du nästa vecka?

    SvaraRadera
  5. hahah fantastisk blogg, massa rolig. denna ska läsas

    SvaraRadera