tisdag 27 april 2010

Gammal, gamlare, gamlast....?


Ålder är bara en siffra på ett papper och allt det där..... men det går inte att komma undan, alla blir vi äldre, även jag! 
Måste förvisso fortfarande visa leg, både på systembolaget och på konsum när jag köper snus, vilket jag antingen kan välja att tolka som att jag fortfarande inte ser en dag äldre ut än 18 eller att det är obligatoriskt i vissa affärer.
Jag tror det är en blandning av båda. För nog har jag blivit äldre alltid.
Jag har nyligen insett att jag verkligen måste anstränga mig, bara för att nå ett sämre resultat än för tio år sen.

Tillåt mig att illustrera:

För tio år sen kunde jag använda fotkräm i ansiktet utan att få så mycket som en kvissla, idag måste jag betala hundratals kronor för hudvårdsprodukter som jag inte alltid vet hur man ska använda.
-Vaddå ögonkräm?
Madde berättade om en kvinna som kommit in till henne på KICKS för att reklamera just en ögonkräm sedan hon fått en allergisk reaktion. Det visade sig att kvinnan i fråga hade smörjt krämen I själva ögat vilket förstås inte var tanken. Skrattade lite ansträngt åt historien medan jag samtidigt tänkte; 
-det hade kunnat vara jag!

För tio år sen ersattes många måltider med kexchoklad och dr Pepper, något som är helt otänkbart i dagsläget. Trots detta pekar pilen på vågen åt höger.

Men det är inte bara spegeln som påminner en om att klockan tickar utan också mina vänner.... Är de inte nygifta är de antingen nyförlösta eller på smällen. Sommaren 2009 måste verkligen ha varit usel.
Och nu står man här själv, på väg att bli en FRU!

 Jag och Rickard tog en cykeltur upp till H&M igår och medan jag stod där och bläddrade mellan galgarna slog det mig; -hur klär sig en fru egentligen?? Är det verkligen tillåtet att bära leggings och converse när man är gift? Borde man inte klä sig i byxdräkt, blusar och pärlhalsband?? 

 När Rickard föreslog att jag skulle köpa ett blommigt nattlinne slog jag genast bort galgen ur hans hand.
- Det där är något som Ida skulle ha på sig. Fru Östlund däremot sover i flanellpyjamas!

Såg också till att påminna honom om att även hans garderob kommer att genomgå en smärre förvandling inom kort:

Dödskalle tshirtar
Urtvättade munkjackor 
Trasiga jeans
....förresten ALLT med dödskallar!

Han såg aningen blek ut när vi lämnade affären. Antar att han visualiserade sig själv i kofta och loafers.

Läckert värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar