torsdag 22 april 2010

Dagens I-landsproblem


Barn dör av svält och isbjörnarna har snart ingenstans att bo. FÖRJÄVLIGT!
Jag är helt och fullt medveten om att det finns livsöden ute i världen långt värre än så, och jag försöker inte på något sätt förringa klimathotet, jag sopsorterar faktiskt! 

Men just idag vill jag belysa en helt annan problematik som faller under samma tema. Jag hävdar bestämt att anledningen till att vi här i Norrland bara har två och en halv årstid istället för fyra som det var tänkt, beror på all jävla överkonsumtion av hårsprej! Och där kan jag tala om för er att jag är oskyldig! Så fick jag det sagt också....

Men på något sätt har vi norrlänningar kommit att acceptera vårt öde, en del bättre än andra givetvis, men överlag är vi ganska toleranta vad gäller vårens nyckfullhet.
Vi hundägare har däremot svårare att godta det faktum att snön inte bara absorberas av luften, vilket hade varit det ultimata, nej för oss byter den skepnad! Först till vatten, sen till geggamoja för att till sist sluta sina dagar som en jordhög........ inne!

Det har kommit till min kännedom att detta kan leda till djupgående friktioner mellan matte och hund, särskilt om man envisas med att ha vita mattor hemma. Själv gjorde jag mig av med allt sådant samma vecka som Gizmo flyttade in, men vad gör man då om man både vill behålla mattan och "hundjäveln" som Maria uttryckte det?
Lösningen är enklare än vad man tror. Rent genialisk om jag får säga det själv!

Borde kanske göra en utförlig Powerpoint presentation, men jag illustrerar det med bilder istället

Redo för högvatten!

Till alla er som tycker att Gizmo ser deprimerad och självmordsbenägen ut så kan jag låta meddela att ni inte behöver oroa er. Han har bara svårt att uttrycka sina känslor.
Hans glädje märktes tydligt när han för första gången skulle visa upp sina nya skor på kvarteret, han bara sprang och sprang! Tog mins trekvart innan han behagade komma tillbaka.


2 kommentarer:

  1. Hahaha!!! Så jävla ful han är gohunden! Jag kan inte sluta skratta. Okej.. jag erkänner.. jag vill också ha sånna! Mest för mattans skull, men också för min egen.. det är inte så jävla kul att dammsuga varje dag.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det lilla reflexbandet på vajre sko. hihi

    SvaraRadera