torsdag 19 maj 2011

The best of vecka tjugi,... del... två?

Är trött, grinig och rufsig i håret.
Suktar efter choklad.
Eller vadsomhelst i pitabröd egentligen.

Kvinnliga läsare fattar vad det är frågan om.

Tänker trots att det bär mig emot (är nämligen fysiskt och psykiskt oduglig ca 5-6 dagar framöver) ändå summera the highlights av denna vecka så långt.

Måndagen började som måndagar gör oftast.
Som piss på moset regnade det dessutom...
Men lika otippat som att Erik Saade skulle komma bland topp tre i ESC, fick jag en bröllopsinbjudan. Ba sådär!
Gjorde glädjedans och segertecken (fråga mig inte om varför.... att göra segertecken är ju sååå 1993)

Idag hade jag inget annat val än att inhandla lunch på Konsum (kocken hade egna lunchplaner).
Hungrig, stressad och irriterad som man var, hade någon högre makt bestämt sig för att testa mitt tålamod ytterligare.
Ulla bakom kassan och en gråhårig tant, inte mer än en tvärhand hög, framför mig i kön gav mig dåliga vibbar.
Mycket riktig.
Tanten skulle betala med kort.
Hon skulle dessutom göra ett kontantuttag.
Så långt, helt ok.
Problemet var bara att detta kommer hon på EFTER det att betalningen var genomförd.
Måste alltså börja om från början.
Hon drar kortet en gång.
Hon drar kortet två gånger.
Sakta går det.
Hon drar kortet tre gånger.
Förstår inte vad hon gör för fel.
Drar kortet fyra gånger.
Nu börjar t.o.m. Ulla (känd för att vara den långsammaste människan i Västerbotten) att reagera.
Hon ber tanten dra kortet aningen snabbare.
Tanten drar kortet.... aningen snabbare.
Upprepar, knappt hörbart för det mänskliga örat, att hon ska dra kortet snabbare.
Tanten drar kortet igen.

Nu börjar Stig-Lennart, som med händerna fulla med korvbröd och två burkar bullens, att reagera.

"Du köm ju å ha nött opp korte innan de hä jer över"

Tanten reagerar inte.
Jag kväver ett gapskratt i armvecket.
Ulla uppmanar henne att dra kortet, nu för SJUNDE gången.
Tanten drar kortet och det fungerar.
EUREKA!!

Funderade kring detta runt lunchbordet.
Tanter borde förbjudas använda betalkort.
Tanter borde även förbjudas att använda kontanter.
Envisas man med att ljudligt räkna småpengarna i handflatan, i myntfacket eller på rullbandet har man förbrukat sin rätt anser jag.

1 kommentar:

  1. hahaha! så jla kul. jag måste ju komma och hälsa på dig snart. då måste vi gå och handla!

    SvaraRadera