måndag 6 december 2010

Rudolf is no more....

Måndag morgon.
Igen.
Rullar in på kommunhusets parkering.
Trasig bil.
Igen.

Ingen punktering förvisso.
Men en bit ren-lik är inte bättre.

6 mil utanför Lycksele står en renfamilj och demonstrerar på vägen.
Medlemmar i RTS (Reclaim The Street) utan tvekan!
Hinner få ner farten så pass att jag lyckas undvika bowling-effekten och väja.
Då kommer ett riktigt "snille" från höger och störtar rakt in i fronten.

Per ren automatik sköter jag det hela korrekt.
Övervägde till och med att gräva fram fälgkorset och göra processen kort.
Men det hade knappast hjälpt någon.

20 minuter senare startar jag bilen och svänger ut på E12 igen.
Ur radion ljuder"Rudolph the rednosed raindeer"!!!!
Då slog det mig.... jag har DÖDAT RUDOLF!!!

I kärt minne av Rudolf.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar