tisdag 7 december 2010

Knäppgök


Det finns en viss tjusning med att se på värdelösa TV-program.
Man behöver exempelvis inte anstränga sig för att hänga med i handlingen vilket är en förutsättning om man, som jag, gärna gör två saker samtidigt.
Dessutom matas vi med information hela dagarna som det är tänkt att man ska"lägga på minnet" och då är det skönt att slösa några hjärnceller på oviktigt vetande.
Vissa program blir man bevisligen dummare av, det vet jag!

Men det finns ett program som inte ens en "allätare" som jag har något gott att säga om....
I form med Anna Anka...
Och tro mig, jag fattar!
Det är meningen att hon ska vara elak och dryg.
Det kan jag stå ut med.
Kan även förbise hennes ständiga tjat om att inte "fucka up on her".
Men att i princip läsa sina repliker innantill är inte OK.

Hon är det perfekta exemplet på att allt faktiskt inte går att köpa för pengar... såsom personlighet.
Jag vet inte, kanske är det jag som har fel uppfattning.... men när en person presenterar sig borde den naturliga reaktionen INTE vara; -"bra".
Vad då bra?
Var det ett intelligenstest?

När jag ser Anna på TV tänker jag visserligen på en fågel..... men det är definitivt ingen Anka.


Welcome to Hollywood!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar