tisdag 14 december 2010

Köldknäpp

Termometern visar -22 grader.
Behöver jag säga mer?
Men än läskigare är att termometern INOMHUS visar 16 grader.
Bra mycket värre!
Kontoret är inget undantag heller....


Två tröjor, kofta, halsduk och rosa filt ett måste.
Chefen insåg att detta kan räknas som ett arbetsmiljöproblem och jag kan inte annat än hålla med.
Tur att man sitter på tekniska avdelningen så en händig gubbe är inte svår att finna.
Man börjar klättra på stolar och skruva i taket.
En kraftig vind rör om bland alla papper.
Gubben är borta och... det verkar ventilationslådan också vara...




Tar min tillflykt in på Malins kontor.
När jag kommer tillbaka är problemet åtgärdat.
Nu har jag ingen luftkonditionering... över huvud taget.
Luften står still, UNDERBART!

Kylan här hemma tacklar jag enkelt med min nya elektriska värmefilt!
(Tack mamma!)
Dessvärre är sladden inte särskilt lång vilket gör det svårt att röra sig längre än en dryg halvmeter från soffan.

En köldknäpp är inget man får.... det är något man BLIR!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar