måndag 27 september 2010

Sådär lagomt könsfördelat

5 dagar kvar...

Jodå, nog har jag resfeber alltid.
Eller ångest...
Eller panik...
Eller en blandning av alltihop.
Men jag har varken matlust eller något större sug att göra av med pengar så den stora paniken måste vara nära nu....

Medan jag suttit böjd över köksbordet och pillat med placeringskorten har min blivande man legat under bilen.
Tänk om alla militanta feminister kände till det här?! Då skulle de nog räcka mig en skiftnyckel och en ficklampa och påminna mig om det patriarkala förtryck jag befinner mig i!

Men om jag illustrerar med en bild anledningen till varför arbetsfördelningen blev som den blev  kanske de gör ett undantag ? 

Hellre förtryckt än misstagen för skrotnisses okända kusin!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar