fredag 24 september 2010

Göteborg i mitt hjärta

8 dagar kvar...

Det är mycket med Göteborg jag gillar...
Stadskärnan
Dialekten
Fikat (på Café Göteborg alltså... i övrigt har jag ingen uppfattning)
Men bäst av allt är ändå
Nikotinets Rolls Royce


Alla inbitna snusare nickar igenkännande nu...

Men smakar det så kostar det.
Tokvärt anser jag!

Kommer bli ett gott sällskap på resan tillsammans med åtta askar läckerol, fyra påsar tuggummi och en hög med korsord.
Men måste den förtullas undrar jag?
Och hur förklarar jag innehållet i så fall?

- No sir, it is not drugs... well... my mother thinks it is but I disagree.. 
It's perfectly legal too. It's called...ehrm... snus... You know... snus? Everybody in Sweden uses it. Except for my boyfriend... I have told him to atleast try one but he refuses. I think he's afraid that he will get dizzy and throw up or something....That would ofcourse be unpleasant.... 
I hate to throw up.... what about you? You like throwing up or...?
Nevermind.
You can try one if you like?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar