söndag 29 augusti 2010

Ålder är bara ett nummer på ett papper...

Så var då den magiska gränsen nådd.... Rickard har fyllt 30 år!
Ålder är bara ett nummer på ett papper, sägs det, och vem bättre än Rickard "babyface" Östlund kan bevisa det? Men ändå!

Det kan liknas vid mitt senaste skoinköp. Jag behövde nya joggingskor och beslöt mig för att rådfråga en utav expediterna på Stadium. Efter att ha bestämt mig för ett par adidas supernova var det så dags att prova ut storleken. Har. storlek 38, för det mesta.... hittar jag ett par snygga skor i storlek 37 kan jag leva med några veckor av blödande skoskav. Det är med andra ord fullt möjligt att gå ner i storlek, det är till och med att föredra oftast. Men att gå UPP en storlek är för mig helt otänkbart!
Men så visade det sig att just denna typ av joggingsko var aningen smalare i modellen än dess föregångare varpå försäljaren föreslog att jag skulle köpa ett par i storlek 39. TRETTIONIO!!!!

Kom inte på fråga.

Och nu har jag alltså en sambo som inte längre faller under kategorin 20+. Den magiska gränsen är nådd även där.... Om han dör när han är 60 *peppar peppar* innebär det, rent tekniskt, att han nu har nått medelåldern.
Även Madde och Johan hade detta i åtanke när de skulle till att köpa födelsedagspresent....
Paketet innehöll inget mindre än allt han möjligtvis kan komma att behöva som 30 åring, dvs läsglasögon, krämer som ska förhindra rynkor och håravfall samt en påse Bridgeblandning.
Rickard skrattade av glädje.....jag av ångest....

1 kommentar: