fredag 18 juni 2010

Hur svårt kan de va?

Att få gifta sig på Jamaica känns helt fantastiskt! Ett paradis på jorden i alla avseenden förutom ett- HÅRET!
Tillåt mig att illustrera:

Plan 1. Extentions

Säg den tjej som inte drömmer om ett ordentligt hårsvall!? Och efter att ha lyssnat på The beachboys "Kockomo" minst tio gånger om dagen den senaste veckan har fantasin om att svänga en ordentlig man i slowmotion under ett vattenfall verkligen slagit rot. Dock föddes man nordbo med allt vad det innebär; genomskinlig hy, fräknar och framförallt: tunt och fjunigt hår. Men lyckligtvis finns det genvägar till allt varpå jag nu försöker utreda alla tänkbara alternativ.
Det första som slog mig var såklart hårförlängning. Saken klart!
Dock finns det inget löshår i världen som klarar saltvatten och klor, så det blir till att hålla sig på behörigt avstånd från allt vad pool och havsbad heter. Hoppas ingen av de andra råkar droppa på mig när de sträcker sig efter handduken bara......

Plan 2. Volympermanent

Alla har vi en "to do-ista" över saker vi vill uppnå under vår livstid. Vissa vill resa mycket, andra göra karriär eller köpa ett slott på franska rivieran. En utav sakerna på min lista var att våga permanenta håret (ja... jag vet!) och för fem år sen slog jag slag i saken. Jag minns denna period som bitterljuv, i början ljuv... i slutet enbart bitter och tänkte; "aldrig igen!!" Tydligen hade jag väldigt permanentvänligt hår, som frisörskan uttryckte det, varpå lockarna aldrig gav upp! Efter ett halvår ,då de flesta permanenter brukar lugna ner sig, tycktes min få förnyad kraft. Varken kemikalier eller plattänger rådde på dem små rackarna och dagen jag kunde klippa av dem för gott var en befrielse.


 Förstår ni vad jag menar?


Men precis som med "dagen-efter-syndromet" glömmer man huvudvärken efter ett par dar och alla löften om nykterism är som bortblåsta. Med andra ord började jag överväga att kasta mig in i krull-träsket igen.....
MEN, på grund av den höga luftfuktigheten på Jamaica blev jag starkt avrådd.
- "Ditt hår kommer att se ut som en majbrasa" sa Marcus på Wish.
Inte riktigt looken jag var ute efter.

Så för att summera:

Hårförlängning
Volympermanent
Vad återstår??

Madde föreslog peruk. Får hoppas att det är vindstilla isf. Donald Trump vet vad jag menar......

2 kommentarer:

  1. OM du funderar på peruk hoppas jag verkligen att du väljer en annan än Donald himself.

    SvaraRadera
  2. Du kanske får ge upp "svallet" och tänka snygga uppsättningar med vackra jamaicanska blommor?

    SvaraRadera