torsdag 1 april 2010

Övning ger färdighet


Wow! Hela två inlägg på samma dag! Men det är väl som med träning; man kör hårt i början för att sakta men säkert falla in i gamla mönster igen. Men jag ger mig själv en välförtjänt klapp på axeln eftersom ingen annan gör det.

Så var det då skärtorsdag. Hade tänkt tvinga Rickard att klä ut sig till påskkärring igen (läs: billigt utspökad dragqueen) men slog genast bort den tanken när bilden av honom i huckle och lösbröst gjorde sig påmind. Måste ju även tänka på trafiksäkerheten... blotta åsynen av honom höll på att sluta i en seriekrock sist han gav sig ut på påskturné.Det blev en sedvanlig familjemiddag hos mamma i alla fall, sedan lite kompletterande inhandling av "bra-att-ha-mat" inför helgen i "Shlipen". Väl där går det nämligen inte att panikhandla om äggen skulle ta slut. Då går det fortare att värpa dem själv
.



Kan snart vara arbetslös


När vi sedan kör upp på gårdsplanen kör vi såklart fast. Totalt osugen på att skotta fram fanskapet för hand, men var så klart tvungen. Nu är jag helt slut.


Men nu till en statusuppdatering: Bröllopsklänningen befinner sig nu i Frankfurt, min vigselring är under tillverkning och resan är bokad. Vet ej ännu riktigt var i världen Rickards ring befinner sig, antar att Fed-ex overnight inte gäller Sverige? Kalla mig korkad men det funkar ju för tomten!!!!!!




















Detta är den beställda skruden till bruden
Har även fått ett exakt datum för bröllopet: Fredag den 8e oktober kl 16.oo lokal jamaicansk tid. Enligt mina geniala beräkningar¨ca. 21.oo svensk tid (fritt fram att korrigera!). Om du är nyfiken på att se var ceremonin kommer äga rum kan du tjuvkika
här.

Känns spännande och overkligt på samma gång naturligtvis. Men inte utan ett styng i hjärtat vid tanken på att Matilda inte kommer närvara. Vet inte hur jag ska klara detta utan henne vid min sida? Ush... nu kommer trycket över bröstet igen.

Dags att ta fram den bruna papperspåsen. Till nästa gång... gla påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar