söndag 11 april 2010

Våren är en lurig rackare.....


Visserligen var jag tvungen att skrapa bilrutan i morse när jag åkte till jobbet, och visserligen är gårdsplanen fortfarande täckt av sisådär åtta meter snö, MEN det finns all anledning att vara optimistisk. För det har väl knappast undgått någon att det faktiskt är ljust ute även efter lunchtid och att man inte längre riskerar att frysa fast när man stått stilla för länge på samma ställe.
Det är nästan lite tragikomiskt att se hur vi hysteriskt byter ut ljusslingor på balkongen mot blomlådor och solstolar, och att vi så snart termometern passerat nollan anser det vara varmt nog för T-shirt.

Men mitt i all denna eufori glömmer vi bort att vädret inte gör några undantag. Förr eller senare kommer haglet som en käftsmäll.... och då står man där; som ett fån med grillkol och tändvätska under armen.

Det lär nog dröja innan jag ställer undan vinterkängorna med andra ord......så glöm det jag skrev i början... det finns absolut INGEN anledning till att vara optimistisk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar