söndag 4 april 2010

Klänningsstatus


Klänningsstatus: Den befinner sig fotfarande i Liege Euro Hub. Vet inte exakt vad detta innebär, men som jag förstår det ligger Liege i Belgien och enligt engelskt lexikon betyder hub:

"the central part of a car wheel (or fan or propeller etc) through which the shaft or axle passes"

Ska nog inte ta det allt för bokstavligt för det skulle alltså innebära att min klänning befinner sig i någon form av nav!! Känns väldigt onödigt.

Fan... nu sitter Rickard och tjuvkikar! Hann se rubriken "Klänningsstatus" innan jag smällde igen locket på laptopen. Han tycker jag är söt...... SÖT!? Jag är INTE söt! Jag är en seriös bloggare, tack så mycket!

Klockan är 15.05 och har äntligen fått i mig dagens första kopp kaffe. Trycket i hjärnan börjar lätta något men det krävs nog ett par koppar till innan man är återställd. Några timmars sömn skulle nog också göra susen. Försökte sova lite grann i bilen på vägen hem men Rickards "roadrage" satte P för det. Pressade 140 på en gammal gropig 90-väg och dånet från den rusande motorn och gruset som smattrade under chassit var ingen vaggvisa direkt.
Hade han haft en ferarri hade han slickat vägen i minst 160 sa han, som för att påpeka att 50 över hastighetsbegränsningen inte var något att gorma över.
Jag tror det är tanken på fallskärmshoppningen som har satt igång detta adrenalinbegär. Vad kommer härnäst? Backhoppning från hustaket?

Får se om vi lyckas locka hit Madde och Johan på lite film ikväll?
Behöver även deras hjälp till att fylla ut listan över "snabbmat-och dylikt-i USA-som-vi-borde-prova-när-vi-är-där" inför vår mellanlandning i Miami.
Än så länge har vi (läs:jag) endast kommit på följande:

Dunkin Donuts
Starbucks
KFC (Kentucky Fried Chicken)

McDonalds och Burgerking känns inte lika "exotiskt" eftersom det funnits i Sverige nästan lika länge.

Andra förslag från min sida (bara för att ta seden dit man kommer) var:

Peanutbutter and jam- smörgåsar på flygplanet
Mac n´cheeze (makaroner och ost)

Men det röstades ner ganska omgående.
Vad äter man på Jamaica tro? Friterade sjöstjärnor i cocosmjölk? Eller kanske man bara röker braj till middag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar