tisdag 6 april 2010

Besvikelsen finner inga gränser


Som framgår av rubriken är besvikelsen total just nu. Det var inget spännande paket som  låg och väntade på mig på Preem. Faktum är att det inte ens var till mig!!! Det var Rickards senaste tradera-fynd som hade anlänt, närmare bestämt en ny kylarfläkt till X-boxen. Om det finns något man ABSOLUT inte vill hitta i ett vadderat brunt kuvert adresserat till en själv så måste det nog vara just en kylarfläkt. Särskilt när man är tjej och i synnerhet när man väntar på betydligt mer spännande saker.....

Det är lustigt hur mycket man hinner tänka de få sekunder som det tar för kassörskan att hämta paketet från lagret.

- Kanske hade man väldigt lite beställningar på Claddagh-ringar i Irland just den här veckan vilket gjorde att man kunde tillverka Rickards ring rekordsnabbt och skicka den till Sverige tre veckor tidigare än beräknat?

- ELLER kan det kanske vara så att postgubbarna i Örebro såg att paketet innehöll något jätte jätteviktigt och expresslevererat klänningen bara för min skull!!??

När jag sedan fick det lilla bruna paketet med texten: HONGKONG tänkte jag:

Rickards ring

Det måste vara klänningen! Och i så fall... PANIK!! Det finns inte en fysisk möjlighet att hela klänningen skulle rymmas i det där fjuttiga emballaget. Om de inte misstagit mig för en rumpnisse det vill säga vilket inte vore helt omöjligt.

Började frenetiskt slita i perforeringen så snart jag kommit utom synhåll för kassörskan. Blev både lättad och besviken på samma gång. "Det är inte klänningen, tack och lov" var min första tanke.... men sen blev jag arg!!!  Hur understår han sig att beställa saker från Tradera i dessa väntans tider?????? Han borde väl inse att jag skulle vilseledas att tro att det var något av ovan nämnda föremål och bli fullständigt förkrossad när jag istället får en plastbit!
Någon form av förvarning hade varit på sin plats.

Kan hända att han har nämnt det, men han borde väl inse att jag inte skulle lägga någon som helst notis om detta!!!

Kan också hända att jag är totalt oresonlig just nu, men han borrde väl inse att jag vill ha någon att skylla på i det här läget och att han är närmast till hands!

Som en vis person en gång sa: "Happy wife, happy life"

Sug på den karamellen du!

1 kommentar:

  1. Nämen stackare! Jag har varit med om samma sak en himla massa gånger då jag väntat på kläder. Det jag hittat i paketen har varit allt från bildelar till golfklubbor. Vilken jävla besvikelse. Förstår om du längtar!

    SvaraRadera