måndag 3 oktober 2011

Å andra sidan...

För precis ett år sedan...

Roar oss själva på ett plan någonstans över Atlanten


Kopplar av i tropisk värme vid hotellpoolen i Miami

365 dagar senare vaknar jag i ett kompakt mörker.
Öppnar ögonen.
Fortfarande mörkt.
07.15 kliver jag ut genom dörren i bitande kyla.
Startar bilen 07.16
Ishinna på vindrutan.
Måste SKRAPA!
Hittar ingen skrapa.
Måste använda CD fodral till gammal hip-hop skiva.
Överväger om fodralet kan bli förstört av den kraftiga friktionen.
Inser att jag håller på att bli försenad.
Skrapar rutjäveln med nakna fingrar.
Skruvar upp värmen på max och kikar ut genom öppen glugg längs fram.
Svänger ut från parkeringen med livet som insats.
50 själsdödande minuter på vägen.
Ser ett rävkadaver i dikeskanten.
Blir äcklad och rörd på samma gång.


Höjdpunkten på dagen:
Genomgår utbildning i Skellefteå som ska ge bättre självkännedom om mig själv som ledare.
Kommer på mig själv med att tänka att jag nog är fulländad trots allt....
Hittar dessutom ett tuggummi längs ner i väskan jag inte visste att jag hade.
EUREKA!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar