fredag 9 september 2011

Börja om från början, börja om på nytt...


Jag har haft semester, och bloggen likaså.
Fast detta har ju i och för siiig inget direkt samband eftersom min senaste uppdatering gjordes i juni.
Jobbar man kommunalt har man i och för siiiig semester från maj till september eftersom man så snart valborgsmässoafton är avklarad börjar skjuta på saker till "efter semestern".
När man sedan återkommer i augusti så menar alla att vi ska "ta det när alla kommit TILLBAKA från semestern", helst också ge samtliga en startsträcka på sisådär fem veckor...
Men nog om det, vill inte att fördomarna mot "kommunalare" (som är en kategori människor jag numera tillhör) ska införlivas.

Jag kommer att ge en gedigen redovisning av sommaren inom kort. För som vanligt misstänker jag att alla mina tre anhängare sitter som på nålar och undrar va jag riktigt har haft för mig under mina fyra korta, men naggande goda, semesterveckor i juli.

Men som en liten preview kan jag med stolthet säga att jag lyckades inrymma precis allt jag hade planerat på min semesterlista.
  1. Gå på bröllop där jag på intet sätt är involverad själv.
  2. Roadtrip nån stans bra, med vettig mat.
  3. Gå på uteservering med Madde när det är jättebra väder
  4. Måla köksmöblerna nån dag då det är jättedåligt väder
  5. Ligga ute i solen och lyssna på ljudbok i flera timmar
  6. Sova mer än nödvändigt
  7. Äta smörgåsar med gustafskorv (Semestern tog slut fortare än korven, så jag frös in resten)
  8. Göra absolut ingenting utan dåligt samvete
Nu när ekorrhjulet snurrar på som vanligt känns sommaren otroligt avlägsen och man sitter redan och räknar ner dagarna till jul.
Men under tiden passar jag på att påminna mig själv om att även hösten kan ha sina ljusglimtar.

Därför bjuder jag på en liten blast from höstar in the past som man brukar säga:

På hösten kan man ÄNTLIGEN använda HellyHansen utan att va konstig på nåt sätt

Man kan sitta och mysa framför en öppen eld
Och man kan enkelt trotsa snålblåsten och ändå avnjuta festligheter på altanen genom att spika fast partytältet i stugfarstun










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar