söndag 7 november 2010

Något nytt, något blått, något gammalt, något fått

Har försökt bryta mig in på den här bloggen hela helgen men har nekats tillträde....
Har grubblat och funderat, varit förbannad och orolig för min egen mentala hälsa...
TILLS dess att jag kom på att jag ju har bytt hotmailadress!

Inte konstigt att man är förvirrad när inget är sig likt nuförtiden. 

Nytt namn.
Nytt jobb.
Ny hemstad (om man nu är säll nog att kalla Norsjö för stad)
Ny bil
Nya (o)vanor

Så då saknas ju bara något blått, gammalt och fått?

Rullgardinen i mitt "nya sovrum" är iofs blå.
Lägenheten i sig är gammal och sängen jag ska sova i har jag fått.

Långsökt.

Åkte förbi Jill en sväng och bjöds på kaffe och huvudvärkstabletter av den starka sorten.
Kände mig lagomt avtrubbad och darrig efteråt.
Hon visade sina bilder från bröllopsfesten.
Huvudvärken tilltog i styrka.


Borde kanske lagt mat på tallriken.....
 
... istället för att dricka middag
Men förutom det är det inget med kvällen jag skulle gjort annorlunda.
Eller jo.... hade kanske inte svept fördrinken som en shot heller.
Men i övrigt var jag en exemplarisk nybliven fru.


1 kommentar: