lördag 2 oktober 2010

Typiskt karlar!


Dagen började tidigt....
Hämtning 07.20 men vaknade redan kl 06... och tur var väl det.
Mina nya naglar gjorde den enklaste uppgift omöjlig.
Att torka sig var en mardröm och jag gruvar mig till nästa gång.
Men blir det som sist jag var utomlands lär inte det vara ett problem förrän om ca 11 dagar....

Rickard fastnade i säkerhetskontrollen och vi var nära att missa planet.
Tydligen hade han någon otillåten vätska i sin necessär...
Så djävla typiskt karlar!!!!!!!
Visade sig efteråt att det var min nagellacksborttagning som jag lagt ner där kvällen innan....
Men ändå.

Flygresan gick relativt smärtfritt. 
Greps bara av panik lite grann...
Madde stolt och tog åt sig äran.
Vet inte varför.

Hämtning av Markus på Arlanda.
Skjuts ut till Kallhål... jag menar Kallhäll.... saksamma!
Fick klara oss själva och tog oss in till city (läs: staan) på egen hand.
Åt  taskig taco-mat till lunch och mjuk yoghurtglass till dessert som började bränna på tungan efter en stund.

Köpte braiga grejjer.
Vet inte riktigt vad Johan och Rickard gjorde under tiden... förmodligen något viktigt. (Kollade in nya häftiga applikationer till telefonerna)
Hittade en spännande butik som på ytan sålde vintagekläder men som bjöd på både läderpiskor och gummitrosor längre bak i lokalen.
Blev lite förälskad i en skinnhuva med dragkedja där fram men kvävningsrisken var påfallande så jag lät bli.

Tog oss hem på egen hand också.
Sushi och pizza till middag!
Var så hungrig att jag kunnat äta en och en halv flodhäst!
Ville beställa 32 bitar men Johan trängde sig före och beställde bara 7.
Enligt princip kan jag inte äta mer än en fullvuxen karl (även fast jag i praktiken gör det ändå) och var därför tvungen att halvera min beställning.

Nu vankas kaffe med dopp som man säger hemma i norrland...
Ska försöka lura i Madde en liten skvätt så att jag har någon att hålla mig sällskap i natt när den stora paniken kommer...
Än så länge håller hon sig till läsk... men det hon inte tänker på är att cocacola också innehåller koffein!!!

Jag skrattar ondskefullt inombords....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar