onsdag 22 september 2010

Man saknar inte båset förrän man varit i Lappland?

10 dagar kvar....

Fikahäng med Madde på Schmäck.
Goda mackor, ännu godare te!

 













Rangliga bord, det minns jag från i måndags och tog det försiktigt med benföringen.

Sedan hem och lämna hunden hos "mormor" (ja... jag vet... men bara för att han inte riktigt ser ut som de övriga barnbarnen är det ingen anledning att diskriminera!)
Rickard var hemma i tid.
Bra där!
Började ge sig på att skriva ut kartor till Norsjö. Väldigt avancerat- mot Vindeln, sedan rakt fram!
Kom på att vi hade GPS.
15 mil, hur lång tid kan det ta?
Hade inte räknat med inlandsväglag.
Kurvor, backar, långtradare, Volvobilar med döda älgar på släp....
140 knyck på 80-väg.
Motorn luktar bränt!
Hinner precis till kommunhuset kl 15.00
Vimmelkantig.
Mötet gick däremot över förväntad, kanske var jag avtrubbad?
Äter middag på Norsjös finaste (läs: enda) Thai-restaurang.
Inga andra gäster utom vi, men det jag har svårt att förlika mig med är detta:
VA?
Beställer en cocacola och får... NYGÅRDA?!
Där går gränsen!

Endast ett par timmar i lappmarken fick mig att uppskatta långa öppettider på Konsum, rödljus och  oväsen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar